Vara „umplem” depozitul de vitamine necesar copilului în creștere

Vara „umplem” depozitul de vitamine necesar copilului în creștere

Vara „umplem” depozitul de vitamine necesar copilului în creștere

E vară, e soare, e vacanță… și totul este perfect!

Vara e plină de fructe (vitamine) și ar fi păcat să nu profităm de ele și beneficiile acestora. Deci, alimentele sănătoase pentru copii în sezonul cald au rolul de a le asigura nutrienții necesari pentru a face față condițiilor meteorologice extreme (temperaturi înalte, frigul, etc.) și de a le încărca organismul cu energie (atât de necesară unui copil sănătos și activ). Deci este important ca să îi oferi micuțului tău alimente care să-i hidrateze organismul și să-i „procure” corpului toate substanțele nutritive pe care soarele și canicula le „fura” din corpul lui.

Iată câteva fructe de sezon pe care este obligatoriu ca tu și puiul tău să le consumați!

1. Murele – fac parte din categoria fructelor de pădure, gustul lor este dulce-acrişor și au rol antibacterian, anti-îmbătrânire și antiinflamator. Sunt adevărate surse de vitamine (conțin vitamina A, vitamina C, vitamina K, potasiu, fosfor, magneziu, calciu, fier, sodiu, acid folic, luteina, tanine, mangan, seleniu), substanţe active şi minerale, ce ajută la reglarea tranzitului intestinal, ajută la buna funcționare a sistemului nervos, întăresc oasele, detoxifică ficatul, întăresc sistemul imunitar, protejează ochii, previn anemia, ameliorează durerile în gât, ajută la vindecarea rănilor.
RECOMANDARE: neapărat puneți ceva și la gheață, faceți depozite pentru iarnă! Din cauză că sunt destul de mărișoare (după dimensiune) copiilor le sunt premise după vârsta de 1 an.

2. Afinele – sunt folosite de secole pentru efectele terapeutice pe care le are asupra sănătății. Fiind bogate în minerale precum fier, potasiu, mangan, cupru, sulf, fosfor, zinc și crom. De asemenea sunt foarte bogate în vitamina K, vitamina C și complexul de vitamine B, fiind o sursă importantă de antioxidanți – flavonoide, antocianine și glucochinina.
Flavonoidele sunt de fapt pigmenții care ajută la sinteza vitaminei C în organism protejând organismul împotriva infecțiilor și ajută la regenerarea țesuturilor.
Antocianina este tot un pigment – cel care dă nuanțe de rosu-violet-albastru, și în acelasi timp un antioxidant care în combinație cu vitaminele C și A îmbunătățește acuitatea vizuală, circulația sângelui la nivelul ochilor și la nivelul sistemului nervos.
Glucochinina este un compus care, conform cercetărilor, reduce nivelul de zahăr din vasele de sange. Copii pot consuma afine după vârsta de 8 luni.

3. Zmeura – regina fructelor! Zmeura se cultivă atât pentru consum în stare naturală, cât și pentru procesare industrială (din acest fruct se extrage xilitolul, folosit în prevenirea cariilor dentare). Este bogată în vitamina C, are puternice proprietăți antioxidante și antimicrobiene, iar unii cercetători susțin chiar că ar putea ajuta în tratarea cancerului, prin inhibarea celulelor cancerigene de diferite tipuri și care afectează diferite organe, printre care cel de colon.
Beneficiile pentru sănătate sunt multiple: ajută în arderea grăsimilor, consolidarea sistemului imunitar, precum și pentru a avea o vedere sănătoasă. Pe de altă parte, conform unor studii de laborator, oxalații din zmeură pot provoca probleme de sănătate celor care au pietre la rinichi sau fiere netratate. Aceeași substanță poate fi responsabilă pentru insuficiența absorbție a calciului în organism. De asemenea, pentru că zmeura conține salicilați. Copiilor li-se poate introduce în consul după vârsta de 1 an, sau și mai târziu, pentru cei cu istoric alergic în familie.

4. Cătina – sunt fructe autohtone și extrem de benefice. Un fruct de cătină conține de 10 ori mai multă vitamina C decât portocala, iar aciditatea lor încetinește digestia, ceea ce asigură o senzație de sațietate mai îndelungată. Catina este întrebuințată din vremuri străvechi pentru tratamentul tusei, a problemelor digestive, febrei, inflamației, răcelii, afecțiuni ale diverselor organelor (plămâni, inima, ficat), chiar și a problemelor metabolice sau ale pielii. Acest fapt se datorează acțiunii de regenerare a pielii și mucoaselor, îmbunătățirea sistemului imunitar și reducerea oxidării și întăririi sistemului cardiovascular.

5. Pepene verde/pepene galben – sunt fructele-vedetă ale verii, și cel mai important trebuie de introdus în meniul zilnic al copilului. Ambele soiuri ale acestui fruct contribuie la hidratarea rapidă a organismului, doar doua felii de pepene roșu asigură organismului întreaga doza zilnică necesară de vitamina A. Indiferent ca este roșu sau galben, pepenele nu este doar un fruct bogat în apa si atât. Conține numeroase vitamine (Vitamina, A, C, B2, B1, B3, B9), minerale (calciu, fier, magneziu, potasiu, fosfor) fibre și antioxidanți care ajută la creșterea și dezvoltarea armonioasă a copilului. În alimentația bebelușului pepenii se introduce începând cu vârsta de 8-10 luni.

6. Caisele – fac parte din categoria fructelor prietenoase cu stomacul bebelușului și prezintă un risc scăzut de alergii, de aceea, este recomandată printre primele alimente solide oferite micuțului în începutul diversificării. Se introdus în alimentația bebelușilor pe la 6-7 luni. Caisa este unul dintre alimentele cu cel mai crescut conținut de vitamina A și betacaroten, nutrienți esențiali pentru creșterea și dezvoltarea bebelușului. Însă pe lângă acestea, fructul este bogat într-o mulțime de alți nutrienți importanți pentru sănatate:
Vitamine: Vitamina B3, B5, B6 si B9 (acid folic);Vitamina C;Vitamina E.
Minerale: Fier (conține o cantitate mare din acest mineral); Potasiu; Magneziu; Calciu; Fosfor.

7. Goji – este un fruct de culoare roșie-portocalie, care crește în China. Secole la rând, goji a fost printre preferatele oamenilor, datorită proprietăților sale, dar și pentru că se spune că ar crește speranța de viață. Așadar, copilul tău va fi mai fericit dacă va consuma goji, pentru ca acest fruct îi va face somnul mai profund. De asemenea, fructul induce o stare de bine și reglează sistemul imunitar.

Consumați cât mai multe vitamine și fiți FERICIȚI!!!

eumamica

Sfaturi

No description. Please update your profile.

LEAVE COMMENT