Suplimente de vitamine și minerale pe care trebuie să le ia o femeie în funcție de vârstă

Suplimente de vitamine și minerale pe care trebuie să le ia o femeie în funcție de vârstă

Suplimente de vitamine și minerale pe care trebuie să le ia o femeie în funcție de vârstă

Scriu rar aici,
Știu…..
Nu am scuze… am să încerc să o repar 🙂
Deci, acum în prag de sărbători dispun și eu de o mini vacanță, timp în care vreau să acord mai multă atenție propriei sănătăți. De obicei, noi, femeile taaare mai știm a stabili prioritățile! Mereu, chiar mereu au existat multe alte chestii mai importante de făcut decât să îți acorzi ție 5 minute în plus de liniște…. Mereu au existat (și vor continua să existe) persoane mai importante în viața ta decât propria persoană (ex.: părinții, soțul, copii, etc.)
În fine, eu doar să îți reamintesc că și tu, draga mea femeie ai nevoie de atenție, sănătate și…. de multe vitamine pentru a fi în formă!!!

Intervalul 20 – 30 de ani:

Ameliorarea sindromului premestrual – În cazul majorității femeilor, accentuarea sensibilității la nivelul sânilor și alte simptome ale sindromului premestrual tind să se amelioreze cu vârsta. Totuși, pentru femeile aflate în jurul vârstei de 20 de ani, aceasta ar putea constitui o problemă reală. Există dovezi că un consum suplimentar de vitamina B6 poate ameliora anxietatea, balonarea premenstruală și alte senzații neplăcute provocate de menstruație. Magneziul și calciul sunt la fel de importante pentru ameliorarea simptomelor sindromului premestrual.

Prevenirea diabetului – Este timpul să te gândești la acest lucru foarte serios, întrucât în ultimul timp tot mai mulți adolescenți și femei tinere, ajung să sufere de diabet de tip 2, care este declanșat de creșterea în greutate. În trecut, această afecțiune era întâlnită la femeile cu vârsta de peste 45 de ani.

Este puțin probabil să previi diabetul doar consumând suplimente alimentare, dar poți reduce gravitatea și potențialele complicații, în cazul în care suferiți de această afecțiune. De-a lungul timpului, studiile au arătat că persoanele care consumau vitamina E prezentau un risc mai scăzut de a dezvolta diabet. În plus, este bine să aveți grijă să consumați crom și magneziu. Ambele minerale sensibilizează celulele organismului la efectele insulinei, reducând astfel riscul de apariție a diabetului.

Menținerea unor gingii sănătoase – Femeile care nu primesc suficientă vitamina C și calciu tind să sufere mai des de paradontoză, o infecție a gingiilor și țesuturilor care susțin dinții. Astfel, este recomandabil să luați cel puțin 60 de miligrame de vitamina C. Pentru calciu, femeile cu vârsta cuprinsă în intervalul 20 -30 de ani ar trebui să ia 500 de miligrame pe zi.

Un sistem osos puternic – Când femeile ajung la menopauză sunt mai predispuse la osteoporoză, o stare în care structura osoasă se subțiază și care prezintă principala cauză a fracturilor la persoanele în vârstă. Menținerea masei osoase în tinerețe este cel mai bun lucru pe care îl puteți face, iar asta înseamnă că trebuie să vă asigurați că primiți suficient calciu și vitamina D.

Dacă vă aflați în intervalul de vârstă 20 – 30 de ani, planificați-vă să luați 500 de miligrame de calciu zilnic. Organismul este capabil să absoarbă dintr-o dată doar această cantitate, de aceea este cel mai bine să luați aceste suplimente între mese sau în timpul meselor sărace în calciu. Vitamina C este importantă și pentru rezistența osoasă, deoarece contribuie la stimularea producției osoase și de colagen a organismului.

Intervalul 30 – 40 de ani

Protecția inimii – Una din trei femei va dezvolta pe parcursul vieții o boală cardiacă. Un mod eficient de a proteja inima, alături de exercițiul fizic regulat, evitarea fumatului și grăsimilor saturate, este să obțineți suficienți nutrienți și antioxidanți din alimente.

Am precizat deja despre efectele benefice ale vitaminei E asupra inimii. Această vitamină este importantă chiar dacă suferiți deja de o afecțiune a inimii. Ea relaxează vasele de sânge și ajută la prevenirea cheagurilor care blochează fluxul sanguin. Studiile au arătat că dacă persoanele care suferă de o boală cardiacă iau suplimente cu vitamina E, riscul de deces scade cu 40 până la 60 la sută. Medicii recomandă femeilor administrarea între 100 și 400 UI de vitamina E zilnic. În același timp, este utilă administrarea unui supliment cu vitamina C, aceasta „reîncarcă” vitamina E din organism, crescându-i totodată eficiența. Este binevenit să luați seleniu și complexul de vitamina B.

Intervalul de 40 – 50 de ani

Luptă împotriva cancerului – Studiile au arătat clar că femeile care consumă din abundență fructe și legume prezintă un risc de cancer mai mic. Anumite „merite” sunt atribuite acidului folic. Studiile au arătat că femeile care consumă puțin acid folic, prezintă un risc crescut de cancer de col uterin, de colon și rect, plămâni, esofag, creier, pancreas și sân.

Organismul utilizează acidul folic în sinteza ADN-ului. Dacă nu reușiți să obțineți cantități suficiente de această substanță, ADN-ul devine mai vulnerabil la leziuni, ceea ce crește riscul de cancer.

Medicii recomandă femeilor o rație de 200 de micrograme de acid folic zilnic. În plus, verificați dacă multisuplimentul dumneavoastră conține și B12. Acest nutrient este necesar utilizării acidului folic de către organism.

Alt nutrient care previne cancerul este calciul. Vitamina D poate fi și ea utilă. Oamenii de știință au observat că maladia este mai prezentă în regiunile puțin expuse la razele soarelui. Amintiți-vă că lumina soarelui declanșează sinteza vitaminei D în organism. Acest lucru este important, deoarece s-a demonstrat că vitamina D inhibă dezvoltarea tumorilor. Seleniul este un alt nutrient care protejează împotriva cancerului.

Reducerea durerilor articulare – În momentul în care femeile trec de 40 de ani, articulațiile încep să dea semne după o viață întreagă de solicitare. Poliartroza, cunoscută ca și artrita prin uzură și distrugere, apare atunci când țesuturile de la nivelul articulațiilor încep să se distrugă în timp. Un mod eficient constă în administrarea vitaminei E, care inhibă efectele moleculelor generatoare de inflamație de la nivel articular. Vitamina C și calciul par să protejeze, de asemenea, articulațiile.

Îmbunătățirea acuității vizuale – Studiile au sugerat că persoanele care folosesc suplimente de vitamina C la vârste tinere sunt mai puțin predispuse să sufere de cataractă la vârstă înaintată, o cauză frecventă a pierderii vederii.

Sper mult să vă fie utilă informația prezentată și neapărat ne mai auzim, iar eu între timp fug la farmacie după vitamina C și Calciu.

eumamica

Sfaturi

No description. Please update your profile.

LEAVE COMMENT